Damkommittén

Handlingsplan 2024

För att nå damkommitténs målsättning har vi fastställt en handlingsplan för säsongen 2024. Hör gärna av er till någon i kommittén om ni har önskemål om aktiviteter under säsongen.

Verksamhetsområden

Gemensamhetsskapande, träning och tävling för klubbens damer i alla åldrar, från 21 år och uppåt.

Mål

Bidra till att klubbens alla damer känner god gemenskap och trivsel i klubben och utvecklar sitt spel och glädjen i att spela golf på Hooks GK.

För att nå sina mål har vi fokus på detta:

• Involvera alla åldrar i kommitténs olika verksamheter och aktiviteter
  • Anordna trivselaktiviteter
  • Alla damer inbjuds till informationsträff för damernas aktivitet och verksamhet
  • Följ oss på facebook: ”Hooks Golfdamer”

Aktivitetsprogram

Så länge som möjligt – så många som möjligt – så kul som möjligt

Hooks GK-Damer  2024

Information om våra tävlingar!

Torsdagar spelar vi Bästa Rundan (Eclectic)

Vi har både förmiddags – och eftermiddagstider och spelar Bästa rundan över hela säsongen – det innebär att resultatet på varje hål kan förbättras efterhand som antalet torsdagstävlingar spelas. I år spelar vi eclectic på båda banorna separat. Efter att din markör signerat ditt scorekort, så fyller du i dina resultat/förbättringar i resp pärm med den siffra du fått på respektive hål. Det finns en pärm för varje bana i klubbrummet. OBS! Inga streck, bara siffror. Du får sudda och ändra obehindrat vartefter du gjort bättre resultat. Använd bara blyertspennor! Fyll i ditt handicap vid ditt namn i resp pärm. Lämna sedan scorekortet i brevlådan i entrén. Vid 9-hålstävlingarna i slutet på säsongen (på grund av mörkret) har du möjlighet att spela 18 hål, men det är endast de 9 första hålen som får registreras samma vecka som vi tävlat. Torsdagar från kl 9.06. Kvällstid: kl 17.00-17.30.  Anmälan görs via Min golf senast kl 18.00 tisdagen innan aktuell tävling. Under önskad starttid väljer du tidig eller sen start. Du som valt sen start kan därefter ange önskemål i meddelande till tävlingsledningen när du önskar starta i detta eftermiddagsintervall. På förmiddagstiderna kan vi inte ta hänsyn till önskemål.

Kostnader för att deltaga i tävlingarna och spelklasser

Klass A: +2-25,0                 Klass B: 25.1- 54

För att deltaga betalar du in säsongsavgiften på 250 kr till Hooks GK via swish: 123 155 72 06 och skriver ditt namn och att det avser säsongsspel. Det går bra att ansluta sig när som helst under säsongen. Summan ska vara inbetald innan man spelar sin första torsdagstävling.

Sällskapsspel på måndagar/tisdagar

I år har vi blockat ett antal starttider från kl 9.06 eller 9.24 med start den 22 april. Ansvarig för dessa sällskapstävlingar är Birgitta Sjöberg. Samling i klubbrummet kl 8.30 för en fika och upplägg av dagens spel. Då meddelas spelform och scorekorten lottas ut. Det kan variera mellan singelspel och lagtävlingar. Scorekorten kommer inte att vara förtryckta med era handicap eller slag, så se till att ni har koll på slopetabellen och hur många slag ni har just den dag som ni är med. Skriv upp resultatet på tavlan i klubbrummet. Ni registrerar själv ert resultat på Min golf för handicapjustering. Alla damer är varmt välkomna och ”gamlingarna” lovar att ta hand om alla som anmäler sig. Anmälan görs till Birgitta Sjöberg på sms: 070-5715367 eller mail: birgitta0654@gmail.com senast på fredagen kl 15.00 innan aktuell speldag.

Birdejakten med start när våra banor öppnar.

Samla så många birdies som möjligt under dina sällskapsrundor och alla damtävlingar.  När du har gjort en birdie, så tar du en ”fågel” (hänger på väggen vid birdieträdet) i klubbrummet och skriver ditt namn, datum och vilka hål du har gjort din birdie på. Din markör skall också signera ”fågeln”. Häng sedan upp ”fågeln” i vårt fina träd i klubbrummet. Du kan göra flera birdies på samma hål under perioden. Vinnaren koras på höstavslutningen. Det kostar inget extra att delta i denna tävling. Då trädet är i mindre format kan många ”fåglar” hängas på samma gren.

Missa inte våra sponsrade tävlingar. Var god se i tävlingsprogrammet.

Damsektionen Hooks GK

Vi i damkommittén