Seniorkommittén

Allmän information

Kommittén ansvarar för seniorgolfen inom klubben enligt uppdragna riktlinjer av klubbens styrelse. Alla klubbens medlemmar som har fyllt eller fyller 55 år under året är välkomna i seniorernas verksamhet.

Vill Du veta mer om våran verksamhet tag då kontakt med någon av oss i kommittén, se länken nedan.

Seniorkommittén

Seniorernas motto är ”Golf är Friskvård”.

Vi har en omfattande golfverksamhet med olika tävlingar som presenteras under rubriken ”Våra Tävlingar”.

Aktuellt

Ni är varmt välkomna till genomgång av digitalt scorekort onsdag den 10 april klockan 18.00 i Klubbrummet. Digitalt scorekort kommer under året att användas vid klubbens tävlingar. Under denna genomgång kommer vi att demonstrera hur det digitala scorekortet fungerar. En vanlig tävling kommer att demonstreras under genomgången, där varje deltagare hanterar det digitala scorekortet i sin egen telefon.

Följande funktioner kommer att demonstreras:
• Start av scorekortet.
• Registrering av slag.
• Kontroll av resultat löpande under tävlingen.
• Signering av slutresultatet.

Vi kommer även gå igenom OnTag scorekort som används vid sällskapsspel istället för utskrivna scorekort.
Det är därför bra bra om ni som anmäler er till denna kväll även laddar ner appen ”OnTag Scorekort” innan.

Efter genomgången bjuds på fika. Max 30 deltagare och anmälan skall göras i GIT senast tisdag den 9 april klockan 12:00, se länken:

Med vänlig hälsning
Medlemssektionen Hooks GK

Våra tävlingar

Tisdagstävlingar

I länken nedan finns information om stadgar för tisdagsgolfen:

Stadgar Tisdagsgolf 2024

Följande personal ansvarar för tisdagsgolfen:

• Heikki Bogdanoff
  • Perivar Sönne
  • Robert Sevig

Tävlingsprogram och andra arrangemang under 2024, se länken nedan:

Tävlingsprogram 2024

Anmälningsavgift för Tisdagsgolfen 300 kr och betalas till Claes-Göran Hedström.

Under 2024 används Order Of Merit som resultatredovisning.

Matchspel internt

I länken nedan finns information om stadgar för matchspelet:

Stadgar Matchspel 2024

Glenn Henningsson ansvarar för det interna matchspelet.

Årets matchspel kommer att arrangeras på traditionellt sätt med ett cupspel där vinnarna i första omgången går vidare till nästa o.s.v. De som förlorar i sin första match går till ett eget slutspel ”Andra chansen” och spelar vidare i ett eget cupspel. När semifinalerna är spelade ordnar vi med en gemensam speldag för att kora slutsegrarna.

Även i år startar vi upp på en gemensam speldag för alla som har möjlighet. De som inte har tillfälle denna dag får komma överens om annan speldag.
Preliminärt startar vi upp spelet direkt efter den första tisdagsgolfen.
Anmälan till detta kan göras på upptaktsmötet, eller till
Glenn Henningsson 0706-308933 eller glenn.henningsson@telia.com
Senaste datum för anmälan är 2 maj.
Anmälningsavgift för matchspelet 100 kr betalas till Cleas-Göran Hedström.

Matchspel externt

Matchspel genomförs på hemmaplan mot Skinnarebo G&CC 26 augusti och Gränna GK 12 juni. Håkan Anemyr ansvarar för det externa matchspelet.

Puttern och Peggen

Denna tävling arrangeras enligt tradition under sommaren och i år onsdag den 24 juli. Anmälan görs i min golf senast måndag 22 juli 18:00. Seniorkommittén ansvarar för tävlingen.

Gamla Grabbar

Vi har blivit inbjudna att spela i gruppen Gamla Grabbar Södra Vätterbygden. i denna grupp ingår sedan tidigare följande klubbar: A6, Gränna, Jönköping, Ryfors och Wiredaholm. Tävlingar genomförs på följande datum:

• Gränna 16 maj
  • Ryfors 3 juni
  • Jönköping 25 juni
  • Wiredaholm 8 augusti
  • A6 14 augusti
  • Final Tranås 9 september

Håkan Anemyr är kontaktperson för Hooks seniorer. Tävlingsbestämmelser för spelet redovisas i länken:

Stadgar Gamla grabbar

Seriespel H70

Seriespel i H70 spelas i division 1. Uttagning sker efter resultat i tisdagsgolfen samt gamla meriter. Följande personal ansvarar för seriespelet:

• Torbjörn Lundström 036-162838 torbjornlundstrom54@gmail.com
  • Kjell-Åke Romfors 076-0500200 k.romfors@telia.com

Övrigt

Berne Åsberg och Hans Gustafsson anvarar för hemsidan.

Berne Åsberg och Hans Gustafsson ansvarar för GIT i samband med tävlingsverksamhet.

Claes-Göran Hedström är kassör.

Äldre länkar och resultat

Seniorernas vårmöte genomfördes torsdag den 21 mars

Cirka 50 deltagare var på plats och fick utförliga presentationer av Hasse Edberg och Henrik Wissinger. Hasse visade bilder på upprustningen av golfrestaurang och shop efter den omfattande renoveringen/ombyggnationen. Henrik berättade om förändringar på Skogsbanan efter den stora skogsavverkningen. Han visade också animerade bilder på hål 15 som kommer att genomgå en omfattande ombyggnad.

Berne Åsberg samt några medlemmar av seniorkommittén presenterade följande dokument som bland annat innehåller förändringar av stadgar, tävlingsprogram och diverse andra frågor. Se länk nedan.

Seniorernas vårmöte 2024-03-21

Höstmötet 2023-11-21

.

Segrare av Tisdagsgolfen 2023

Conny Johansson Klass B

Anders Nilsson  Klass A

Ordförandeskifte

Per-Olof Lenegård lämnar över ordförandeklubban till Berne Åsberg.

Vid mötet valdes Perivar Sönne och Robert Sevig in som nya styrelseledamöter. Per-Olof Lenegård och Rolf Andersson avgick och avtackades som tidigare ordförande och sekreterare.

Tisdagsgolf 2023

Resultat för tisdagsgolfen 2023 redovisas i länken nedan

Tisdagsgolf 23

Matchspel 2023

Slutresultat för matchspel 2023 presenteras i följande länkar:

Matchspel slutresultat: Matchspelet 2023 slutresultat

Matchspel andra chansen slutresultat: Andra chansen 2023 resultat

Länk till kontaktlista alla deltagare: Kontaktlista Matchspel2023

Seriespel H70

Fyra tävlingar genomfördes med följande resultat för H70 division 1. Ekerum GK vann och Hooks GK kom på 6:e plats. Bra spel av våra H70, särskilt med beaktande att vi var uppflyttade från division 2.